Jäsenehdot
Plantagenin kanta-asiakaskerhon jäsenehdot
Jäsenyys
Plantagen Finland Oy (Plantagen) vastaa eduista sekä Plantagenin kanta-asiakaskerhon pisteiden laskusta ja bonuksen maksusta.
Plantagenin kanta-asiakaskerho on jäsenille ilmainen. Vain yksityishenkilöt voivat hakea Plantagenin kanta-asiakaskerhon jäsenyyttä. Jäsenyyttä hakevan tulee olla vähintään 18-vuotias.
Pisteiden kerääminen
Plantagenin kanta-asiakaskerhon jäsenenä saat bonuspisteitä ostaessasi tuotteita Plantagenin Suomen myymälöistä. Plantagen pidättä oikeudet tehdä muutoksia kanta-asiakaskerhon läsenetoihin.
Kassalla rekisteröity ostos kerryttää bonuspisteitä. Rekisteröit ostoksesi kassalla joko henkilötunnuksellasi, jäsennumerollasi, matkapuhelinnumerollasi tai sähköpostiosoitteellasi. Lahjakortin osto ei kerrytä pisteitä.
Ostoksen bonuspisteiden jälkirekisteröinti
Jos bonuspisteiden rekisteröinti ei ole onnistunut myymälän kassalla, tulee myyjän lähettää tietosi sekä ostosumman sähköpostiin kantaasiakasherho@plantagen.fi, minkä kautta tehdään jälkirekisteröinti. Jos epäilet että rekisteröintiä ei ole tapahtunut, voit itse ottaa yhteyttä sähköpostitse. Lähetä tässä tapauksessa kuittikopio, jäsennumero ja matkapuhelinnumero sähköpostitse osoitteeseen kantaasiakasherho@plantagen.fi. Huomioi, että jälkirekisteröinnin yhteydessä kuittia ei tallenneta jäsentilisi Omille sivuille.
Jos olet saanut pisteitä tuotteesta, jonka palautat, tulee Plantagen vähentämään kyseistä tuotetta koskevat pisteet.
Bonuksen maksu
Rekisteröity 1 euron ostos kerryttää asiakastilillesi 10 pistettä, joka vastaa 2 % bonusta. Esimerkiksi 250 euron ostoksista olet kerännyt 2500 pistettä ja ansainnut 5 euron arvoisen bonuksen.
Ansaittu bonus on voimassa vain Suomen myymälöissä.
Pisteet lasketaan noin joka toinen kuukausi, ja pisteitäsi vastaava bonus maksetaan 6 kertaa vuodessa.
Bonus maksetaan sähköpostitse toimitettavana bonussetelinä. Bonusseteli näkyy myös kassalla sen voimassaolon ajan. Bonusseteli on voimassa 2 kuukautta. Voimassaoloaika on merkattu seteliin, eikä sitä voi pidentää. Asiakastilille kertyneet pisteet lasketaan kuukausi ennen bonuksen maksua, minkä jälkeen tehdyt ostokset siirtyvät seuraavalle jaksolle.
Bonustasosi seuraavalla bonuksen maksukerralla määräytyy ostostesi mukaan:
- 2500 pistettä = 5 euron bonusseteli
- 3750 pistettä = 7,50 euron bonusseteli
Yhden bonussetelin enimmäisarvo on 25 euroa eli 12 500 pistettä.
Bonuspisteet, joita ei ole muutettu bonusseteliksi, vanhentuvat kalenterivuoden kuluttua. Esim.ennen 1.1.2023 ansaitut bonuspisteet vanhentuvat 1.1.2024.
Asiakastilisi pisteet nollaantuvat vuoden päättyessä, mikäli et ole rekisteröinyt ostoksia tai ansainnut pisteitä viimeisen 12 kuukauden aikana. Nollattuja pisteitä ei voi uudelleenaktivoida.
Bonuksen käyttö ja jäsenyys
Bonuksen voi vaihtaa tuotteisiin vain Plantagenin Suomen myymälöissä.
Halutessasi käyttää bonuksen todista henkilöllisyytesi kassalla ja kerro, että haluat käyttää bonuksen.
Bonussetelin voi käyttää vain kerran. Bonusseteliä ei voi vaihtaa rahaksi. Seteli on voimassa kaksi kuukautta ja sen voimassaoloaikaa ei voi pidentää. Näet viimeisen voimassaolopäivän bonussetelistäsi. Digitaalinen seteli löytyy kassajärjestelmästämme, ja se on liitetty jäsennumeroosi.
Ansaitut pisteet ovat henkilökohtaisia, eikä niitä voida myydä, siirtää, periä tai käyttää kukaan muu kuin sinä.
Bonusseteli lähetetään sinulle sähköpostitse ja löytyy myös kassajärjestelmästämme. Jäsenenä olet vastuussa siitä, että Plantagenin rekisterissä olevat jäsentilisi tiedot ovat oikein ja ajan tasalla. Voit itse muuttaa tietosi Omalle sivulle Profiilini alla osoitteessa plantagen.fi/kanta-asiakaskerho.
Jos et ole rekisteröinyt ostosta tai ottanut aktiivisesti osaa Plantagenin markkinointiviestintään viimeisten 24 kuukauden aikana, jäsentilisi suljetaan seuraavassa vuodenvaihteessa.
Väärinkäyttö
Plantagen pidättää oikeuden irtisanoa jäsenyytesi välittömästi väärinkäytön yhteydessä.
Kerätyt pisteet ja bonukset
Pääset katsomaan pistesaldosi Omalla sivulla osoitteessa plantagen.fi/kanta-asiakaskerho. Pistesaldosi näkyy myös uutiskirjeessä.
Henkilötietojen käsittely
Plantagenin kanta-asiakaskerhoon liittyminen ja on vapaaehtoista. Voit milloin tahansa irtisanoa jäsenyyden ottamalla yhteyttä Plantageniin sähköpostitse kantaasiakaskerho@plantagen.fi.
Kun olet rekisteröitynyt Plantagenin kanta-asiakaskerhon jäseneksi, Plantagen kerää sinusta seuraavat tiedot: henkilötunnus, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Kun käytät jäsenyyttäsi ja rekisteröit pisteesi, Plantagen kokoaa yhteen myös ostotiedot, kuten ostosumman, tuotteet, bonuksen, päivämäärän, ostohistorian, klikkauksesi kotisivulla ja ostopaikan.
. Lisätietoa siitä, miten Plantagen käsittelee henkilötietojasi, löydät Tietosuojaselosteestamme ja Evästeselosteestamme.
Henkilötietojen tallentaminen ja käyttö
Plantagen vastaa henkilötietojesi tallentamisesta ja käytöstä. Tietoja käsitellään tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimusten mukaisesti. Tietosuoja-asetus koskee kaikkia EU:n jäsenmaita 25. toukokuuta 2018 alkaen.
Kerätty tieto tallennetaan tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimusten mukaisesti ja sitä käytetään Plantagenilla jäsenyytesi ja kertyneiden bonuspisteidesi hallinnoimiseen sekä hyvän asiakassuhteen ja -rekisterin ylläpitoon. Plantagen voi käyttää tietoja myös sinulle kohdistettuun markkinointiin ja sellaisten jäsentarjousten lähettämiseen, joiden uskomme kiinnostavan sinua.
Plantagenin keräämiä tietoja tulee tallentamaan, käsittelemään ja käyttämään Plantagen sekä muut Plantagen-konserniin kuuluvat yritykset, kuten Plantasjen ASA Norjassa.
Tietoja, jotka olet luovuttanut suorasti tai epäsuorasti käyttämällä Plantagenin digitaalisia palveluita ja tarjouksia, voidaan yhdessä muiden asiakastietojen kanssa käyttää Plantagenilla markkinointitarkoituksiin ja sinulle osoitetun sisällön, palveluiden ja mainonnan sopeuttamiseen sekä uusien palveluiden kehittämiseen. Tietoa digitaalisten palveluiden käytöstäsi saadaan muun muassa evästeiden (cookies) avulla.
Täyttämällä tietosi Plantagenin kanta-asiakaskerhon liittymislomakkeeseen ja rastittamalla kohdan ”Hyväksyn jäsenehdot”, hyväksyt Plantagenin kanta-asiakaskerhon kaikki ehdot. Huomaa, että ehtoja voidaan muuttaa, ja sinun tulee siksi tasaisin väliajoin lukea nämä ehdot.
Plantagenin kanta-asiakaskerhon jäsenenä annat suostumuksesi seuraaviin jäsenehtoihin ja markkinointikanaviin:
- Olen lukenut ja hyväksyn jäsenehdot.
- Minulle saa lähettää bonusseteleitä, jäsentarjouksia, inspiraatiota ja tietoa tapahtumista sähköpostitse.
- Minulle saa lähettää ajankohtaisia jäsentarjouksia tekstiviestinä.
- Hyväksyn suoramarkkinoinnin postitse.
- Hyväksyn kohdennetun digitaalisen mainonnan.
- Hyväksyn markkinoinnin sosiaalisessa mediassa.
Suostumus on voimassa, kunnes itse irtisanot sen eikä lakkaa, jos palvelua ei käytetä. Suostumus ei myöskään ole riippuvainen mahdollisista tuoteostoista. Sinulla on oikeus peruuttaa suostumus Omalla sivulla osoitteessa plantagen.fi/kanta-asiakaskerho tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kantaasiakaskerho@plantagen.fi.
Mikäli et halua vastaanottaa markkinointimateriaalia yhden tai useamman edellä mainitun kanavan kautta, voit milloin tahansa ilmoittaa sen Plantagenin kanta-asiakaskerhon Omalla sivulla tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kantaasiakaskerho@plantagen.fi. Peruuttamalla suostumuksesi niiden markkinointikanavien käytölle, jotka sisältävät kohdistettua digitaalista mainontaa ja markkinointia sosiaalisessa mediassa, ei kolmas osapuoli käsittele tai käytä henkilötietojasi.
Sinun oikeutesi
Pääsy tietoihin
Rekisteröityneenä sinulla on oikeus tarkistaa henkilötietosi (ns. rekisteriote). Huomioi, että saatamme kysyä lisätietoja varmistaaksemme pyyntösi tehokkaan käsittelyn ja että tieto annetaan oikealle henkilölle. Voit myös pyytää sinua koskevien tarpeettomien tietojen poistamista. Sinusta tallennettuja tietoja voit tarkastella Omalla sivulla osoitteessa plantagen.fi/kanta-asiakaskerho tai pyytämällä kirjallisesti sähköpostitse osoitteesta kantaasiakaskerho@plantagen.fi tai postitse. Katso yhteystiedot alta.
Tietojen oikaisu ja täydennys
Mikäli tietosi ovat virheelliset, sinulla on oikeus niiden oikaisuun. Sinulla on myös oikeus tarvittaessa täydentää puutteellisia henkilötietojasi.
Tietojen poistaminen
Voit vaatia käsittelemiemme henkilötietojesi poistamista mikäli:
- Tiedot eivät ole enää välttämättömiä siihen tarkoitukseen mihin ne on kerätty tai käsitelty.
- Vastustat etuharkintaa, jonka olemme tehneet perustuen oikeutettuun etuumme, ja sinun syysi vastustukselle on merkittävämpi kuin meidän oikeutettu etumme.
- Vastustat tietojen käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin.
- Henkilötietoja käsitellään laittomalla tavalla.
- Henkilötiedot on poistettava lakisääteisen velvoitteen täyttämiseksi.
Voimme myös olla estyneitä poistamaan tiettyjä henkilötietoja esim. kirjanpitolainsäädännön tai kuluttajanoikeuslain vaatimusten mukaisesti. Käsittely saattaa myös olla välttämätöntä voidaksemme vahvistaa, panna täytäntöön tai puolustaa oikeudellisia vaatimuksia. Mikäli olisimme estyneitä suostumaan pyyntöön tietojen poistamisesta, sinulla on mahdollisuus vaatia henkilötietojen käytön estämistä muihin tarkoituksiin, kuin siihen mitä varten ne täytyy tallentaa.
Tietojen rajoittaminen
Sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus vaatia, että rajoitamme henkilötietojesi käsittelyä. Mikäli käsittelyä rajoitetaan, saamme tallennuksen lisäksi käsitellä henkilötietoja vain oikeudellisen vaatimuksen vahvistamiseksi, täytäntöön panemiseksi tai puolustamiseksi, muun henkilön oikeuksien suojaamiseksi tai mikäli annat suostumuksesi.
Vastustaa oikeutettua etua
Sinulla on aina oikeus kieltää suoramarkkinointi ja vastustaa etuharkintaan perustuvaa henkilötietojen käsittelyä. Voidaksemme jatkaa henkilötietojesi käsittelyä sellaisen vastustuksen jälkeen, tulee meidän pystyä osoittamaan nykyisen käsittelyn kannalta pakottava oikeudellinen syy, joka on merkittävämpi kuin sinun etusi, oikeutesi tai vapautesi. Muussa tapauksessa saamme käsitellä henkilötietoja vain oikeudellisen vaatimuksen vahvistamiseksi, tekemiseksi tai puolustamiseksi.
Tietojen siirrettävyys
Mikäli henkilötietojesi käsittely perustuu meille antamaasi suostumukseen tai kanssasi tehdyn sopimuksen täyttymiseen, on sinulla oikeus saada meille antamasi, sinua koskevat tiedot siirrettäväksi toiselle henkilötietovastaavalle (ns. tietojen siirrettävyys). Tietojen siirrettävyyden edellytyksenä on, että siirto on teknisesti mahdollinen ja voidaan tehdä automaattisesti.
Mikäli olet tyytymätön siihen, miten käsittelemme henkilötietojasi, voit aina kääntyä valvontaviranomaisen puoleen.
Force majeure
Jos tulisi tilanne, jonka vuoksi Plantagenin olisi mahdotonta täyttää näiden jäsenehtojen mukaisia velvollisuuksia ja joka lain mukaan katsotaan force majeure -tilanteeksi, sopimus ja aikataulutettu osa raukeavat välittömästi siihen asti, kunnes alkuperäinen tilanne jatkuu. Force majeure -tilanteeksi lasketaan muun muassa lakko, työsulku tai muut olosuhteet, jotka ovat asianosaisista riippumattomia, kuten sota, kapina, tulipalo, räjähdys tai julkisten viranomaisten väliintulo.
Lakkoa tai työsulkua koskevat olosuhteet ovat voimassa myös silloin, kun Plantagen on itse vastuussa tapahtumasta. Plantagen ei ole korvausvastuussa niin kauan kuin Plantagen on toiminut asianmukaisesti.
Muutokset
Plantagen pidättää itsellään oikeuden muuttaa kanta-asiakaskerhonsa jäsenehtoja. Mahdolliset muutokset viestitään Plantagenin kotisivun www.plantagen.fi kautta ja/tai sähköpostitse.
Jäsenet ovat itse vastuussa siitä, että he pysyvät ajan tasalla mahdollisista muutoksista. Voimassa olevat ehdot löytyvät Plantagenin kotisivulta.
Jäsenyyden irtisanominen
Asiakkaana voit irtisanoa jäsenyytesi välittömästi ottamalla yhteyttä Plantageniin:kantaasiakaskerho@plantagen.fi. Plantagen voi milloin tahansa irtisanoa jäsenyyden 30 päivän irtisanomisajalla. Jäsenyyden päättyessä sinulle maksetaan ansaitsemasi bonukset. Bonussetelin maksamiseen riittämättömät pisteet (alle 2500 pistettä), jäävät Plantagenille.